Gradering av våre turer

Svensk-flagg-icon flagg-UnitedStates-icon-26x19

For at det skal bli lettere for deg å finne ut hvilken tur som passer best for deg har vi valgt å gradere våre turer, antall sykler / fotturister står øverst på respektive tursider.

Vi har valgt å gradere på følgende måte:
piktogram-sykkel-30pxl og piktogram-fottur-30pxl og piktogram-slalom-30pxl og piktogram Yoga-30pxl

Relativt flatt landskap. Her kan alle som er glade i å sykle og/eller vandre være med. Forberedelser kreves, men med normal kondisjon klarer du dette fint.
(Puglia rundt)

piktogram-sykkel-30pxlpiktogram-sykkel-30pxl og piktogram-fottur-30pxlpiktogram-fottur-30pxl og piktogram Yoga-30pxlpiktogram-fottur-30pxl og piktogram-slalom-30pxlpiktogram-slalom-30pxl

Kupert landskap med en del stigninger og utforkjøringer / bakker. Alle som er glade i å sykle og/eller vandre kan være med.
For sykkelturene: Du trenger ikke være elitesyklist, men bør ha syklet litt på forhånd da landskapet er kupert. Flott om du i forkant  av turen har forberedt deg ved å sykle ca 50-60 km et par dager på rad (ca 2-3 ganger).
(Marche rundt / Italia på tvers / Toscana, Elba og VM-turen / Sicilia rundt / Fottur i Cinque Terre / Abruzzo m.m.)

piktogram-sykkel-30pxlpiktogram-sykkel-30pxlpiktogram-sykkel-30pxl og piktogram-fottur-30pxlpiktogram-fottur-30pxlpiktogram-fottur-30pxl

Kupert landskap med en del krevende stigninger. Her sykler vi alle på racersykler og selvfølgelig benytter vi sykkelsko.
Du trenger heller ikke være elitesyklist for å delta på disse turene, men det er viktig at du liker godt å sykle og er glad i fysiske utfordringer. Forberedelse kreves i form av at du er vant til å sitte flere timer på sykkelen og kan klare å sykle 60-80 km flere dager etter hverandre.
(Giro d` Italia / Treningsturen)

   Send artikkel som PDF